"Op dit moment zijn Mijn ING, mobiel bankieren via de app en Ideal helaas
zeer beperkt beschikbaar, wij doen er alles om onze dienstverlening zo snel
mogelijk op orde te hebben, de oorzaak wordt onderzocht", aldus een
woordvoerder.
Volgens hem begon de storing omstreeks 9.45 uur. Mensen gaven op Twitter aan
dat ze niet konden inloggen.
Klanten van ING krijgen de laatste tijd vaak te maken met technische
storingen. Vorige week werd het internetbankieren platgelegd door een
cyberaanval. De aanvallers bestookten de site met dataverkeer, waardoor deze
nauwelijks bereikbaar was. Het is nog niet bekend of dat nu weer het geval
is.
ING kondigde zaterdag aan aangifte te doen van de internetaanval. Het Openbaar
Ministerie begint een strafrechtelijk onderzoek, dat wordt uitgevoerd door
het team High Tech Crime van de politie onder gezag van het landelijk parket.
Naast de cyberaanval bleken afgelopen week ook de saldo’s en bij- en
afschrijvingen van ING-klanten niet te kloppen. Sommige klanten konden hun
boodschappen niet meer betalen omdat er geen geld meer op hun rekening stond.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl